En saga om en chans

När vet man om allting är på riktigt? när vet man att man inte drömmer? vad vet jag? vad vet du?
Nyp mig så ja vaknar? eller är allting på riktigt? allting som man önskar sig har kommit till och blivit riktigt, en verklighet, ett nytt kapitel, en ny saga. Om dig och mig.
Visar du mig? visar du mig de jag har missat min kära, kära prinsessa.
Man är rädd, rädd för att starta nytt, efter alla falskheter, egna dumma påhitt man har gjort och kommit på under dessa år, man har gått runt, runt i en cirkel..leta efter den rätta, till slut man hittar den och man sakta backar och ger sig sakta men säkert av, vid gryningen... helt ostört.
Va fan ska man göra, ja vet inte. De finns så många oklarade kapitel som måste fixas iordning, som man fortfarande har runt baktankarna.
Vafan. man måste ta sin chans, man måste våga riskera lite i livet, även om de sårar andra. jag bryr mig inte just nu och kommer troligtvis följa en stig som ingen har gått, en ovanlig stig som följer mig till den riktiga vägen....Hem? till dig min prinsessa? till den sköna sömmnen?

Sakta men säkert vandar man längts stigen. Bland naturen, den sköna luften och sina tankar. Kommer du och hjälper mig att gå denna stig? Hjälper du mig att komma till rädda, kära moder natur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0