Ett undantag

De har varit en slitsam och jobbig dag, men ändå en ganska befriande dag..

De börja redan tidigt på morgonen..har inte sovit bra alls några dagar i rad nu..har vaknat klarvaken dom senaste två dagarna kvart över fyra..En kvart innan klockan ringde..Med drygt fyra timmars sömn..
Bror säkert på läget som man har i livet just nu, nån sorts impuls..men jag vet väl inte.
Men de har inte stoppat mig från jobbet eller nånting. Nån sorts jobb-liv och vanligt liv.
Man tycker att man ska ha en viss skiljhet på jobbet och fritiden, Men med ett undantag idag..så kunde ja inte hålla tankarna ifrån mig..hela dan på jobbet gick ja med mina tankar, ångesten..vad ska man göra?
När vi kom till firman igen..tog våran slut-för-dagen-kaffe och pratade allmänt skitsnack, jag fick för mig att jag skulle gå från jakan till kallhäll och rensa tankarna så man kunde tänka klart..
De var jävligt skönt..hela vägen tänkte jag..ska jag ringa eller inte..
Men till slut så kom jag fram till en slutligt svar..

De var väl lyckat tyckte jag..de blev inte som man ville, men de är gjort nu, end off discussion liksom..
Känns väldigt komplicerat, men ändå jävligt skönt o ha de gjort..Att göra sitt sista, de slutliga.
Nån jävel där ute bryr sig om mig o vakar över mig..från den skinande solen till den mörka månen..ljust och mörkt..elände och misslyckande.
Att du där ute vet att jag finns och var jag står..att du inte glömmer mig, att jag fortsatt får vara en del av ditt liv..du den vackra prinsessan.
Jag hoppas vi förblir vänner, hela långa livet. För mer en så behöver jag inte. Du är guld värd.

Snart blir de ut i kalla vädret igen och dricka lite öl på puben, och glo på Sverige - Brasilien!
Ha en trevlig fortsatt kväll gott folk.

Jonas Hildér.

Kommentarer
Postat av: Anonym

finns här jonas :)

2008-03-26 @ 23:55:30
Postat av: Lenita

så har man hittat din blogg också ;)

2008-03-28 @ 00:57:13
URL: http://lenitajohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0